Thursday 11 August 2011

Gaduh

Hubungan mane yang tak de gaduh kan ? Ni dialog masa Nadia kejutkan aku pagi kelmarin.

Nadia : Tido lagi ke? Bangun sayang.

Muammar : Kau ni pahal? Orang nak tido kau kacau buat apa? Pukul kang.

Nadia : Asal ngan kau ni? Aku cume tanye je, meh la pukul, kau ingat aku takut sgt ke?

Muammar : Kau tu memang layak buat bahan pukul je.

Nadia : Wah, mulut tak reti jaga ke? Aku bukan pmpuan lembik yang kau boleh buat bahan pukul.

Muammar : Kau memang lembik pn, sket-sket nangis.

Nadia : Biar la aku nak nangis, aku tak kacau hidup kau pn. Asal? Kau kne kluar duit ke klau aku nangis?

Muammar : Hehe, dah la sayang, tak nak gaduh-gaduh.

Nadia : Sape sayang kau ?

Muammar : Ni marah main-main ke marah betul?

Nadia : Hehe, terkene pn..

Dan ni dialog lepas sahur pagi tadi.

Muammar : Kau ni knape hah ? Makan pn berjam, lembab.

Nadia : Aku makan lambat, tak gelojoh macam kau.

Muammar : Asalkan kenyang, peduli ape gelojoh ke tak.

Nadia : Mati tercekik baru tau.

Muammar : Biar la mati pn.

Nadia : Laki gile.

Untuk pengetahuan pembaca. Dialog gaduh diatas benar, tapi tak serius. Gaduh main-main la orang cakap. Selain dapat tambah sayang, boleh buat bahagia dan hiburan. Kalau gaduh betul-betul mau kena baling pinggan jugak aku.

Segala dialog diatas hanya gurauan semata-mata walaupun ianya benar, tiada kaitan dengan yang sudah hidup, mati, pengsan, koma dan sebagainya.

Rumah tangga mane yang tak de gaduh-gaduh. Gaduh ni baik sebenarnya, cuma kesabaran individu tu kurang yang boleh menyebabkan bercerai.

Rumah tangga ibarat satu benang, kalau seorang tarik, seorang lagi kendurkan. Kalau dua-dua tarik, maka putuslah benang tersebut.

Jangan gaduh sampai bunuh sudah la. Cuba kawal perasaan. :)

~Muammar.
Terima kasih :)

No comments:

Post a Comment