Thursday 18 August 2011

Rumahtangga bergolak.

"Kecurangan mengundang perpisahan"

Namun "Jika ada kejujuran, ku balas kesetiaan".

Aku tak tahu sejauh mana kesabaran aku mampu diteruskan, tapi aku tak boleh mengalah dengan mudah. Aku harap aku dapat tahu apa hikmah kejadian ni secepat mungkin.

Aku dah terlanjur menyayanginya, aku tak mampu berhenti lagi sehingga ajalku tiba.

Apa sebenarnya petanda disebalik takdir ini? Adakah ini cuma dugaan rumahtangga yang berat atau petanda dia bukan jodohku?

Bertahun-tahun aku berusaha untuk menjadikan si dia solehah, tanpa rasa jemu dan marah. Tapi dirosakkan oleh lelaki lain dalam masa tak sampai sebulan. Bersyukurlah aku mampu membuang sifat dendam dan ingin bunuh dalam hati ini. What if you're in my situation? What will you do?

Persoalan satu demi satu yang tak mampu dijawab oleh aku sendiri.

I'm a man, and I can't cry easily. But it's really hard to hold this tears.

~Muammar.

PS : I need a shoulder. :'|
Terima kasih :)

No comments:

Post a Comment